miércoles, 18 de marzo de 2020

3.Qué podem treballar avui? 18.03.2020

Bon dia famílies! espero que continueu tots i totes molt be, especialment amb bona salut.

Com heu vist les mestres de castellà, plàstica i anglès també us van fent suggeriments per anar treballant amb els vostres fills. Sabem que és molt intens, que són edats que hem d'estar molt damunt per a que treballin, però pensau que també són moments únics i especials que compartiu amb els vostres fills i filles. Com ja us he dit, cada família valora el què poden fer i com, això és una guia. La meva tasca és recomenar-vos i guiar-vos en el que puc. Intentau mantenir una rutina a casa (la que us vagi millor) que això ajuda als nens a centrar-se i organitzar-se (per exemple: aixercar-se, esmorzar, 20 minuts de deures, un joc/ t.v./ manualitat, 20 minuts de deures, ballar/ escoltar música/ disfressar-se.....etc). Parleu amb els vostres fills i faceu junts un recull d'idees per a que aquestos dies puguin fer, alternant amb un poquet de feina. Podria ser algo així com: jugar a escacs, a parxís o qualsevol joc de taula, cantar, inventar-se un ball, pintar, fer puzzles, legos, ... el que se us ocorreixi. Bé, són idees.

Avui us proposo:
1. Treballarem els sons "que" i "qui". Diferenciar-los de ca, co, cu (fort) i ce, ci (suau). Fer una pluja d'idees (pensar paraules i dir-les oralment) de paraules que tenguin que i qui. Corregiu-los si estàn equivocats.
2. Llibreta: a). línea de color
                   b). data: dimecres, 18 de març de 2020
                   c). escriure "Dictat"
                   d). següent línea per a escriure el dictat: mosquit, paquet, esquí, maquineta, esquena. En Miquel tampoc va a l'escola. (indicant punts i majúscules)
3.Feineta de la qu: nomes aquesta cara
4. Llibre de matemàtiques Jump Math
       * Avui repassem: primer de tot comptar fins a 29. Han de comptar amb objectes reals: baldosas de la cuina, quants de peus hi han de paret a paret, quantes culleres al calaix, quants pans hi han a un paquet de bimbo, quantes fitxes hi ha al parxís... el que se us ocorri. I anotar els números per a que veieu si saben com s'escriuen (no en lletres, en números) i si fan el traç i la direcció be ( no al revés, que comencen per adalt...)
      * Dels números anotats abans, dir quin és el més petit. D'aquestos números també demanar que diguin un número qualsevol que siga més petit (p.ex: 24 digam un número més petit que aquest. O dir-li: el 26 sería més petit o més gros que el 24? i el 16 és petit o més gros que 24?) jugar un poc d'aquesta manera.
      * Dels números anotats al priemer exercici, o si voleu feu uns altres, han d'ordenar-los de més petits a més grans (exemple a la pàgina 57, 58)
      * Fer les pàgines 118,119, 120 recordant que RESTAR és llevar, anar cap enrera, tenir menys que abans.. els que voleu ampliar podeu fer sumes i restes senzilles a la llibreta, però no dic més pàgines perque hi havien nens endarrerits i han de remuntar per arribar on estem tots.

Recordeu els adults anar anotant el que anau fent cada dia, per tenir un registre.
Teniu més propostes en aquest blog de castellà, anglès i plàstica.
Us hem preparat un llistat de links d 'internet que poden anar be per als nens i nenes més inquiets que volen fer més i per fer diferents activitats i propostes. És optatiu, però recomanable.

Cuidau-vos molt i una abraçada molt gran als vostres fills i filles.

No hay comentarios:

Publicar un comentario