jueves, 19 de marzo de 2020

4. Què podem fer avui? 19.03.2020

Bon dia famílies!!! i molts anys i bons als Pepes, Pepitos, Pepas, Pepitas, José, Josefa,..... i als papis. Feliç dia del pare!
Aqui us faig una proposta de petita manualitat per a que li faceu al papa, o as guelu (abuelo) o a algú que estimeu molt...  Passes:
1. En una cartolina o full de color (o blanc) repassau el contorn de la teva ma dreta i desprès l'esquerra a poc a poc. Amb rotulador un adult repasa el contorn per arreglar alguna lína o donar-li millor forma.
2. Retalles. Si el full no és de color, decora tú les mans.
3 Fas una tira d'uns 15 cm amb paper o cartolina. Doblega-la com veus al dibuix. La meva proposta és que en comptes de posar "Felicidades" que penseu i escriviu amb lletra "decorada" (ja sabeu el que vull dir, lletra especial) coses que us agraden del vostre pare a cada "quadradet". Per exemple: quadre 1 "t'estimo perque ets", quadre 2 "divertit", quadre 3 "simpàtic", etc ( llest, treballador...) . Enteneu?? si algú fa aquesta manualitat m'encantaria que m'envieu una foto, per whatsapp o email (erosello@educaib.eu)
 Aquesta activitat la podem considerar dins l'àrea de VALORS (per que treballam l'estima familiar) i de CATALÀ (per que elaboram paraules)


Continuam amb el català
1.Per fer-los llegir no ha d'ésser en aquesta pantalla, ja que la lletra no la coneixen be. Escriviu vosaltres el que han de llegir, per favor. Han de llegir les paraules: maquineta, esquelet, mosquit, Paquita, màquina, esquena (espalda), quimono, paquet.
2. Han de llegir les frases/ preguntes: Qui és el teu amic?, Estam a l'escola?, t'ha picat un mosquit?, L'esquelet té ossos (huesos)?
3. Feina que us vaig donar (llegeixen sols, si pot ser, ajudau si fa falta i contesten ells)

MATEMÀTIQUES:
1. Repassem els números del 0 al 29. L'adult escriu números desordenats, separats per comes, i ells han d'anar diguent quin número és.
2. Repassem les sumes. Posam, per exemple sumes paregudes (o iguals si no les veuen) a les pàgines 62  fins 74. Són sumes de dos números, de tres, en horitzontal i en vertical.
3. Fer les pàgines del llibre: 121, 122 i 123

Recordeu els adults anar anotant el que anau fent cada dia, per tenir un registre.
Com ja us he dit, cada família i circumstància és un mon. Aquestes feines no vull que us siguin una càrrega ni una angoixa per valtros, perquè si ho viviu així, per als nens també ho sirà. Valtros mateixos si veieu que alguna cosa no dona temps, ho podeu deixar per un altre moment, però haureu de tenir ben clar per on anau. Teniu en compte que moltes famílies sí que ho estan fent tot, o gran part, i que si els nens no fan quasi res, potser en tornar es trobaran més endarrerits, i tendriem un problema. Suposo que per a molt de valtros és un esforç important, aprecïo i valoro molt que estigueu amb els vostres fills ajudant-los i fent, a més, dels seus mestres. Moltes gràcies i... endavant!

No hay comentarios:

Publicar un comentario