lunes, 16 de marzo de 2020

1.Què podem treballar avui? 16.03.2020


Bon dia families! esperc que tots i totes estigueu be.
Com ja us he dit per whatsapp, mitjançant el bloc us aniré indicant propostes i feinetes per anar fent amb els vostres fills i filles aquestos dies a casa. En un principi repassarem el que hem anat fent durant tot el curs i anirem avançant un poquet més.
El divendres no sabíem que la situació fos tant extrema a dia d'avui, d'haver-ho sapigut us podriem haver donat més pautes i tot més organitzat.  Varem agafar de l'escola per si acàs (menys mal) el següent material, que esperc que tengueu:
- Llibreta petita de pauta Montessory (4 línees per paraula)
- Carpeta de lectures progressives (amb les lectures seqüenciades de les lletres treballades: les vocals, p,s,n,t,l,ll,m,d,h,c, qu)
- Llibre de matemàtiques Jump Math

La proposta d'avui, perdonau la tardança, és repassar conceptes matemàtics bastant senzills.
Recordau, per favor, que hem de dir els números en català, ja que les matemàtiques les feim en aquesta llengua.

Objectiu:
repasar els números fins al 20, 
el traç i la direcció, 
comptar fins a 20, 
conceptes més i menys i 
conepte "quants més, quants menys"

Primer de tot, anau a la primera pàgina del llibre. Generalment tots tenen apuntades les pàgines endarrerides (atrasadas). Si no és així, potser se m'ha despistat apuntar-ho o que el nen/a no tengui res, perque ho fa tot al dia. Comprovau.
- Si tenen pàgines per fer, la feina d'ara és possar-se al dia. Anam per la pàgina 115. Fixau-vos be que al principi de cada pàgina hi ha un exercici de model ja fet.
- Si ja ho tenen tot al dia, aquí us poso unes propostes.
1. A la llibreta: dictat de números del 0 al 20 en català (en número, no en lletres). Fixaus be que facin be a direcció del número (consultar pàgines 12 i 13) i que no els facin al reves (com per ex. pàg 11)
2. Comptar números fins al 20: podeu agafar macarrons (o una altra cosa com colors, etc) i possar-lis números diferents de macarrons, que els contin i escriguin en números ells sols (per veure si saben el número amb la seva grafía). Corregir/ajudar/explicar si és necessari.
3. Practicar els números amb els dits de les mans, que sàpiguen (recordin) que a una ma hi ha 5 dits i comptar a partir d'aquell número (p.ex. pag16). Fer varies vegades.
4. Conceptes més i menys: Amb colors, macarrons, etc, dir un número, posen tants de macarrons com hem dit, escriuen el número i després sense que ells mirin, afegiu o llevau un. Ells tornen a comptar, escriuen el número i encerclen el que és més gran dels dos (el d'abans o el d'ara). Repetir varies vegades.
5. Repetir el mateix joc però afegint/llevant dos, tres, quatre... conten, escriuen (sempre atenció amb la grafia, direcció del número etc) i indiquen quin és més gran i quin és més petit.
6. Seguint l'exemple de les pàgines 26 i 27 feu el mateix tipus d'activitat amb colors, macarrons, etc. Han de indicar quants més hi ha.

Per whatsapp us indicaré un exemple de com es traballa en la Pauta Montessory de la llibreta, ja que aquestes línees tant peculiars són per a ensenyar-lis a fer la lletra i els números molt be, amb tamany correcte. Fixau-vos en la llibreta on lis vaig possant punts per indicar on se comença a escriure.

MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ I IMPLICACIÓ. Una abraçada forta a tots els nens i nenes, digueu-lis que els estim molt


No hay comentarios:

Publicar un comentario